ΠΟΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΕΝΟΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΥ TRADER;

Σχεδόν μία φορά την εβδομάδα μερικά από τα emails που λαμβάνω προέρχονται από traders οι οποίοι με ρωτούν για το πλάνο που πρέπει να ακολουθήσουν προκειμένου να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν από την αγορά 10-20 pips κέρδος κάθε ημέρα.

Η ερώτηση μπορεί εναλλακτικά να είναι για το ποια στρατηγική θα πρέπει να ακολουθήσουν προκειμένου να μπορούν να επωφελούνται με 10-20 pips την ημέρα. Στα ερωτήματα αυτά υπάρχει ένα εγγενές πρόβλημα. Το πρόβλημα δεν είναι το κέρδος που ζητάει ο κάθε trader από την αγορά αλλά ο τρόπος σκέψης. Σίγουρα δεν είναι κακό να θέτουμε στόχους σε ό,τι κάνουμε, το πρόβλημα είναι να θέτουμε μη ρεαλιστικούς στόχους.

Υπερβολικά μεγάλες προσδοκίες

Το πρόβλημα με το να θέτουμε ένα στόχο για ένα συγκεκριμένο ποσό κέρδους από την αγορά είναι ότι η αγορά συναλλάγματος μεταβάλλεται κάθε ημέρα και καμία στρατηγική δεν μπορεί να είναι το ίδιο αποτελεσματική κάθε ημέρα trading. Ακόμη πρέπει να αποδεχτούμε το γεγονός ότι πρόκειται να έχουμε και χαμένα trades όπως και ολόκληρες ημέρες που θα χάνουμε… υπάρχουν traders που σημειώνουν απώλειες ακόμα και για εβδομάδες ή μήνες.

Επομένως προσπαθώντας να κατακτήσουμε αυτό τον ημερήσιο στόχο πρώτο και κύριο μέλημά είναι να προετοιμάζουμε τον εαυτό μας για μία ενδεχόμενη αποτυχία προτού μπούμε σε ένα trade.

Ένα άλλο πρόβλημα θέτοντας τέτοιους στόχους είναι ότι μας ενθαρρύνει να κάνουμε περισσότερο trading σε περιόδους όπου η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρο ότι αποτυγχάνει.

Εάν τοποθετήσουμε δύο trades τα οποία αποδειχθούν ζημιογόνα, τότε τα επόμενα βήματά μας θα είναι να τοποθετηθούμε σε νέα trade προκειμένου να καταφέρουμε να πιάσουμε τους στόχους της ημέρας. Το πρόβλημα είναι ότι εάν οι συνθήκες στην αγορά δεν είναι αρκετά καλές για trading βάσει της στρατηγικής που ακολουθούμε εμείς, θα πρέπει να συνεχίσουμε να κάνουμε trading βάσει του προσανατολισμού που έχουμε, γεγονός που ίσως συμβάλει στην αύξηση των απωλειών μας.

Από το να επικεντρωνόμαστε στο στόχο να κερδίζουμε από την αγορά ένα συγκεκριμένο αριθμό pips σε ημερήσια βάση, είναι προτιμότερο να αφιερώνουμε το χρόνο μας στην ανεύρεση νέων προσοδοφόρων trades και στον καλύτερο έλεγχο του εαυτού μας.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε με επιτυχία είναι να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε και να προσαρμόσουμε τις στρατηγικές μας στις συνθήκες της αγοράς και να κάνουμε trading με μεγαλύτερη βεβαιότητα και λιγότερο συναίσθημα. Από τη στιγμή που θα καταλήξουμε σε μία στρατηγική η οποία κερδίζει, το βήμα που λείπει είναι η εκτέλεση της στρατηγικής μας.

Η εκτέλεση είναι επίσης σημαντική καθώς πρέπει να είμαστε μετριοπαθείς στις αντιδράσεις μας. Δεν πρέπει να είμαστε ούτε υπερβολικά αισιόδοξοι όταν η στρατηγική μας πηγαίνει καλά, ούτε υπερβολικά διστακτικοί όταν προερχόμαστε από μία σειρά αρνητικών αποτελεσμάτων. Αυτό που μετράει περισσότερο δεν είναι το να κερδίζουμε σε κάθε trade και επενδυτική απόφαση που αναλαμβάνουμε, αλλά να έχουμε μία σωστή στρατηγική και μία σταθερή διαχείριση ρίσκου.

Θα πρέπει να αποφεύγουμε να κινούμαστε αντίθετα στην αγορά, ή να επιστρέφουμε στην αγορά με στόχο να πάρουμε πίσω όσα pips χάσαμε σε ένα προηγούμενο trade. Παράλληλα θα πρέπει να προσέξουμε να μην αλλάζουμε τα μεγέθη τα οποία κάνουμε trading και να έχουμε περισσότερη εμπιστοσύνη στις επιλογές μας.

Κάντε το χρόνο σύμμαχο σας

Αφού καταρτίσουμε ένα σωστό πλάνο για trading , το μόνο συστατικό που μας μένει είναι ο χρόνος. Οι αγορές δεν έχουν τις αναμενόμενες αντιδράσεις στους ανάλογους χρόνους. Πολλές φορές μπορεί να χρειαστεί περισσότερος χρόνος από το προσδοκώμενο προκειμένου να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που έχουμε κατασταλάξει σε μία στρατηγική θα πρέπει να μένουμε πιστοί σε αυτή ανεξάρτητα αν για ένα χρονικό διάστημα η στρατηγική μας δεν αποφέρει τα αναμενόμενα.

Άλλωστε κάθε trader χάνει κάποια από τα trades που βάζει. Αυτό δεν αποτελεί απαραίτητα λάθος του trader ή της στρατηγικής που ακολουθεί αντίθετα αποτελεί ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της αγοράς με το οποίο θα πρέπει να μάθουμε να συμβαδίζουμε.

 

pin

επιστροφή

Close Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές